Educatia in cinci dimensiuni (I)
Pana acum educatia a fost orientata numai catre tel: nu conteaza ce invata omul, ci examenul care va veni peste un an sau doi. Viitorul studentului devine astfel mult mai important decat prezentul. Prezentul este sacrificat in favoarea viitorului. Iar acesta devine modul de viata al omului; el isi va sacrifica intotdeauna momentul prezent in favoarea unui scop care va fi implinit in viitor. Acest proces va crea un mare gol in viata lui. (...)
... sa analizam cateva aspecte. Mai intai de toate, examenul nu ar trebui sa faca deloc parte din educatie. Profesorii ar trebui sa isi observe elevii in fiecare zi, in fiecare ora, iar la sfarsitul anului sa decida in functie de aceste observatii cumulate cine va trece mai departe si cine va mai ramane o vreme in aceasta clasa.
Nimeni nu va trece si nimeni nu va pica vreun examen. Pur si simplu, unii elevi vor fi mai rapizi, iar altii mai lenesi. Ideea de esec da nastere unei rani adanci, unui complex de inferioritate, iar ideea de succes creeaza o altfel de boala, aceea a superioritatii.
Nimeni nu este inferior si nimeni nu este superior.
Omul nu poate fi comparat decat cu sine insusi; el este unic si incomparabil.
Extras din "Viitorul de aur" - Osho
Citeste mai mult aici:
Educatia in cinci dimensiuni (II)
Educatia in cinci dimensiuni (III)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu