Pagini

miercuri, 12 decembrie 2012

Amza Pellea

Amza Pellea 

Amza Pellea pleca dintre noi la 12 decembrie 1983. Astazi se implinesc 29 de ani de la disparitia sa.


Vor trece anii, actorii se vor perinda cu sutele, cu miile pe ecrane si pe scene, DAR NIMENI, NICIODATA, nu-l va putea inlocui pe Amza Pellea in inima poporului roman. Cu trecerea anilor, vidul lasat de el se va face din ce in ce mai simtit. Amza este mai mult decat un mare actor.. el este o legenda, un mit, una dintre florile rare care a rasarit pe pamantul romanesc. Gratie cinematografului si televiziunii care ne-au pastrat umbra si ecoul lui, el este unul din monumentele acestui popor, o comoara nationala. Iar pentru prietenii lui, el reprezinta OMUL in intreaga acceptie a cuvantului. Un om care nu a trisat niciodata si nu a acceptat nici un compromis. El va trai mereu in mintea si inima romanilor si, pe masura ce timpul trece, statuia lui va deveni tot mai inalta.
[Radu Beligan, 7 aprilie 1991]
***
Sursa: Facebook - Eu n-am cerut sa fiu roman am avut noroc


La nasterea fetei lui Oana, Amza Pellea scria:

Te-ai intrupat din stele,
din pulbere, din vint,
din gindurile mele,
din apa, din pamint
si din iubirea noastra
clocotitoare, vie ...
Ai inflorit, albastra,
gingasa bucurie.

Aluneci ca o raza
de soare jucaus,
esti apa dintr-o raza,
esti pumnul meu, caus,
din care, insetat,
sorb viata-adevarata
si bucurie multa,
si lacrima curata,
si muntele, si-oceanul,
si cerul instelat ...

Prin tine-ntind o mina
spre-nalt, spre infinit,
iar tu te legi prin mine
de cei care-au murit.

Prin tine devin vesnic
si capat sens si tel,
prin tine sunt puternic,
sint piatra, sint otel
si, datorita tie,
fetita mea cea mica,
de-acuma lui taticu'
de moarte nu-i e frica!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu